معرفی منابع برتر

سیمبر، بهترین منبع برای درس بارداری و زایمان

یکی از پرطرفدارترین زیرمجموعه های رشته های علوم پزشکی رشته مامایی است که نقش بسیار مهم و قابل توجهی در زمینه‌های پزشکی دارد. نقش عمده ماما در ارتباط با مادر و کودک است. در واقع ما به مشاوره قبل بعد و حین ازدواج و همچنین اموزش نحوه تنظیم خانواده و مراقبت از کودک در دوران بارداری و زایمان طبیعی و سزارین و همچنین مراقبت بهداشتی مادر و کودک در زمینه های بهداشت به عهده ماما می باشد. رشته مامایی فعالیت خود را میتواند از دوران قبل از حاملگی شروع کند و حتی بعد از زایمان شش سالگی کودک نیز ادامه داشته باشد.

اصول بارداری و زایمان از اصلی ترین و سخت ترین دروس رشته مامایی است. بنابراین انتخاب منبع صحیح و مناسب برای این درس بسیار مهم است.

 

بارداری و زایمان دکتر سیمبر:

مجموعه کتاب‌های مرجع بارداری و زایمان 4 جلدی با همت و تلاش بیش از 50 استاد برجسته و نخبه‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس سرفصل دروس کارشناسی مامایی کشور ارائه شده اند. این مجموعه با استفاده از معتبرترین منابع اصلی در حوزه زنان و مامایی، تازه ترین مقالات و منابع و نیز دستورالعمل‌های کشوری نگاشته شده است. از ویژگی‌های منحصر بفرد این کتاب مرجع، پیروی از اصول نگارش منابع درسی رشته‌های علوم پزشکی است، بدین معنا که با ارائه اهداف آموزشی، ارائه نکات بالینی، تحلیل بالینی، نکات کلیدی و واژه‌نامه مامایی سعی در درک بهتر مطالب دارد. مخاطبان این کتاب، در ابتدا استادان و دانشجویان کارشناسی مامایی هستند که کتاب بر اساس سرفصل درس بارداری و زایمان آنان تدوین و تنظیم شده است؛ اما همه‌ی دانش‌پژوهان اعم از استادان و دانشجویان پزشکی، پرستاری و بهداشت که نیازمند یک مرجع جدید، جامع و معتبر برای علم بارداری و زایمان هستند، میتوانند از این کتاب بهره ببرند.

 

4 جلد این مجموعه شامل :

 

بارداری و زایمان جلد1 : با موضوعات کلیات مامایی، مشاوره و مراقبت در بارداری در 5 بخش کلیات مامایی؛ آناتومی و فیزیولوژی سیستم باوروری؛ تطابق و تغییرات فیزیولوژیک در بارداری؛ مشاوره و مراقبت‌های بارداری و خوشایندسازی، طب مکمل معنویت در بارداری و زایمان و در 19 فصل نگاشته شده است.

 

 

 

بارداری و زایمان جلد2 با موضوعات لیبر، زایمان و پس از زایمان، مراقبت و اداره آن‌ها در 4 بخش فیزیولوژی و مکانیسم لیبر؛ اداره لیبر طبیعی؛ اداره زایمان؛ و اداره مراقبت‌های پس از زایمان در 18 فصل نگاشته شده است.

 

 

بارداری و زایمان دکتر سیمبر جلد3 با موضوعات بارداری و زایمان غیر طبیعی در 4 بخش شامل لیبر غیر طبیعی و اداره آن؛ زایمان ابزاری و سزارین؛ خون‌ریزی‌ها در بارداری و زایمان و سایر بارداری‌ها و زایمان‌های پرخطر، در 24 فصل نگاشته شده است.

 

بارداری و زایمان جلد4 با موضوعات بیماری‌های داخلی و جراحی در بارداری و زایمان در 2 بخش مقدمات و بیماری‌های داخلی و جراحی در بارداری و زایمان و در 23 فصل نگاشته شده است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.