آزمون استخدامی

بهترین منابع آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی

علوم آزمایشگاهی از پرطرفدارترین رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی است که جزو شاخه های اصلی علوم پزشکی به حساب می آید و با کمک به تشخیص بیماری ها نقش بسزایی در بهداشت و کاهش هزینه‌های درمان داشته است.

کارشناسان متخصص در علوم آزمایشگاهی به آنالیز آزمایشات خون، مایعات و بافت های بدن انسان می پردازند و با انجام آزمایشات بیوشیمیایی و هماتولوژی به تشخیص بیماری ها کمک می کنند.

علوم آزمایشگاهی یکی از پرمتقاضی‌ترین رشته های علوم پزشکی است و هرساله تعدادی زیادی داوطلب در آزمون های استخدامی این رشته شرکت می کنند. آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی هر ساله در کشور برگزار می‌شود و با توجه به ظرفیت کم پذیرش آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی، انتخاب منبع مطالعاتی مناسب بسیار حائز اهمیت است.

 

بنابراین مجموعه اینوتیم تصمیم گرفت که طی یک مقاله هر آنچه که برای موفقیت در آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی وزارت بهداشت مورد نیاز است را بررسی کند.

 

منابع آزمون

دروس تخصصی آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی شامل 5 مبحث می باشد:

1 – بيوشيمی و بيوشيمی بالينی

2- خون شناسی و بانک خون

3- ميکروبيولوژی (باكتری، انگل، قارچ و ویروس)

4 – ایمونولوژی و سرولوژی

5- كنترل كيفی، نمونه برداری و ایمنی در آزمایشگاه

 

منابع پیشنهادی:

 

1-بيوشيمی و بيوشيمی بالينی:

 

کتاب صفر تا صد بیوشیمی بالینی

صفر تا صد بیوشیمی بالینی کتابی مناسب برای آمادگی برای شرکت در آزمون استخدامی و کنکور ارشد رشته علوم آزمایشگاهی می باشد. این کتاب ، کتابی جامع و خلاصه است که می‌تواند برای کنکور ارشد و استخدامی استفاده شود.

این کتاب بر اساس سرفصل دروس بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت تالیف شده است که شامل درسنامه جامع بیوشیمی پایه و بالینی طبقه بندی شده که همراه شده با کلی نکات کلیدی. کتاب صفر تا صد بیوشیمی انتشارات سنا 100 درصد سوالات بیوشیمی رشته علوم آزمایشگاهی را پوشش می‌دهد.

خوشبختانه این کتاب بیشترین نکات کلیدی و مهم را شامل می شود تا بتواند به نیاز های متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی پاسخ مناسبی دهد.

 

 

 

 

2- خون شناسی و بانک خون:

کتاب اطلس خون شناسی

کتاب اطلس خون شناسی محمدرضا کاظمی یک مجموعه کامل از مباحث هماتولوژی برای آزمون کارشناسی ارشد و استخدامی علوم آزمایشگاهی است. اطلس خون شناسی کاظمی کتابی شامل 300 اسلاید رنگی واضح در تمام رده‌های سلول‌های خونی و انگل‌های بیماری زا خون و حداکثر اختلالت مورفولوژیک، سلول‌های خونی و تشخیص افتراقی انگل‌های پاتوژن خون را پوشش میدهد. کتاب دارای چهار فصل مجزا است: رده گلبول‌های قرمز، رده گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و انگل‌های پاتوژن خون تنظیم شده است.

 

 

3- ميکروبيولوژی (باكتری، انگل، قارچ و ویروس):

 

کتاب میکروب شناسی مورای

QR مرجع سریع و خلاصه میکروب شناسی پزشکی مورای 2021 کتابی خلاصه شده از میکروب شناسی مورای است.

کتاب میکروب شناسی مورای به دلیل روان بودن متن کتاب به عنوان یکی از جامع ترین منابع میکروب شناسی برای دانشجویان علوم آزمایشگاهی و متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی این رشته است. این کتاب با حفظ مطالب مهم خلاصه ای گویا جهت ارائه نکات مورد نیاز برای فهم بهتر مطالب،پاسخگویی به سوالات مربوطه،حذف تکرار و قابل مطالعه در کمترین زمان ممکن برای متقاضیان آزمون استخدامی فراهم کرده است.

 

 

4 – ایمونولوژی و سرولوژی:

خلاصه ایمونولوژی ابوالعباس

کتاب خلاصه ایمونولوژی ابوالعباس 2022 یا QR سلولی مولکولی ابوالعباس چکیده‌ای عالی از ایمونولوژی ابوالعباس 2022 است که برای مرور سریع مطالب کتاب اصلی دانشجویان پزشکی، داروسازی، کلیه رشته های پیراپزشکی، دامپزشکی و زیست شناسی مورد استفاده قرار می گیرد. این کتاب از مهم‌ترین منابع ایمونولوژی برای دانشجویان علوم آزمایشگاهی و متقاصیان آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی می باشد

کتاب QR خلاصه ایمونولوژی ابوالعباس خلاصه ای عالی از سرفصل های اصلی و مهم کتابه و دانشجویان می توانند با خیال راحت برای آزمون استخدامی و ارشد از آن استفاده کنند.

 

5- كنترل كيفی، نمونه برداری و ایمنی در آزمایشگاه:

کتاب از نمونه‌گیری تا کنترل کیفی در آزمایشگاه هماتولوژی

این کتاب با با بیانی ساده و روان کنترل کیفی آزمایش‌های مهم و ضروری رو توضیح میدهد. تا همه دانشجویان، دانش پژوهان، کارشناسان و متخصصین آزمایشگاه بتونن به راحتی از آن استفاده کنند. در ضمن در این کتاب از جداول، تصاویر و مورفولوژی سلول‌ها استفاده شده تا فهم مطالب را بهتر کند.

 

 

6- بانک تست:

کتاب بانک سوالات درسنامه جامع علوم آزمایشگاهی

کتاب بانک سوالات درسنامه جامع علوم آزمایشگاهی برای آزمون کاردانی به کارشناسی ، استخدامی و تحصیلات تکمیلی علوم آزمایشگاهی نوشته شده است. این کتاب 5 بخش دارد شامل ایمنی شناسی ، انگل شناسی و قارچ شناسی، خون شناسی و بانک خون، باکتری شناسی و ویروس شناسی و همچنین بیوشیمی!!! و یک کتاب عالی واسه تست زنی و آمادگی قبل از آزمون استخدامی می باشد.

 

 

برای دسترسی به تمامی کتب علوم آزمایشگاهی موجود در فروشگاه می توانید از این لینک استفاده کنید.

 

نتیجه گیری:

تمامی منابع فوق پس از بررسی و تجزیه وتحلیل کتب متعدد توسط کارشناسان و مشاوران مجموعه آموزشی اینوتیم و همچنین مشورت با پذیرفته شدگان آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی وزارت بهداشت سال های گذشته انتخاب شده اند و فروشگاه اینوتیم آماده است که تمامی کتب را در اسرع وقت و با بالاترین تخفیف به دست دانشجویان و متقاضیان گرامی برساند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.