آخرین اخبار

ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی تخصصی و فوق تخصصی 1401-1402

ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی تخصصی و فوق تخصصی ۱۴۰۲  توسط وزارت بهداشت و سنجش پزشکی بر روی سایت sanjeshp.ir انجام می شود. لذا، داوطلبان می توانند از طریق دانلود دفترچه راهنمای آزمون دستیاری پزشکی تخصصی و فوق تخصصی از شرایط ثبت نام مطلع شده و سپس جهت ثبت نام در آزمون دستیاری اقدام نمایند. ثبت نام پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی از تاریخ 10 دی ماه سال جاری آغاز شد و تا 17 دی ماه ادامه دارد.

 

تعریف دستیار پزشکی یا رزیدنتی :

دوره دستیاری یا دوره رزیدنسی، در علوم پزشکی دوره‌ای است عملی و تکمیلی در تحصیلات آموزش عالی که در بسیاری از کشورها پس از گذراندن، دوره دکترای حرفه ‌ای توسط پزشکان گذرانیده می شود. به دانشجویانی که این دوره را می ‌گذراند رزیدنت گفته می‌شود. فارغ التحصیلان این دوره به عنوان متخصص، با درجه تخصص ، وارد بازار کار می ‌شوند. پس از پایان دوره می توانند در دوره فوق تخصص ادامه تحصیل دهند.

اغلب طول دوره رزیدنسی ۴ سال یا بیشتر است. رزیدنت به فراگیری و آموزش بالینی یا عملی مبانی و گرایش ‌های تخصصی میپردازد.

متقاضیان آزمون دستیاری پزشکی و یا همان رزیدنتی می توانند از سهمیه خاص بومی گزینی آزمون دستیاری پزشکی در مناطق محروم استفاده نموده تا شانس قبولی خود را در رشته های تخصصی و فوق تخصصی افزایش دهند. همچنین سازمان سنجش پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی مناطق محروم این اختیار را داده تا بعد از آزمون دستیاری، دستیاران خود را از میان افراد بومی جذب کنند.

 

دانلود دفترچه آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲

 

لینک ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.