آزمون استخدامی

بهترین منابع استخدامی رادیولوژی

کلمه رادیولوژی دارای ریشه در زبان فرانسه است که از کلمه ی لاتین Radiology برگرفته شده است. رشته ی رادیولوژی یکی از زیر مجموعه‌های گروه علوم پیراپزشکی(Paramedical Sciences) است که با استفاده از روش های مختلف به تهیه تصاویر از اعضا مختلف بدن می پردازد.

در واقع، کارشناسان رادیولوژی با استفاده طیف امواج الکترومغناطیسی علی الخصوص پرتو ایکس به تشخیص و واکاوی بیماری‌های داخلی انسان که بدون چشم غیرمسلح امکان‌پذیر نیست، می‌پردازند. هدف از آموزش این رشته تربیت متخصصانی است که بتوانند ضمن آشنایی با دستگاه‌های مختلف تصویربرداری پزشکی مانند سیستم‌های دیجیتال، سی تی اسکن، ام آر آی، انجام تصویر برداری‌های اختصاصی از سیستم گوارشی، سیستم قلبی و عروق، مجاری ادراری و تناسلی و … را بر عهده بگیرند تا بتوانند در زمینه تشخیص پزشکی به پزشکان و متخصصان یاری برسانند.

رادیولوژی یکی از پرمتقاضی‌ترین رشته های علوم پزشکی است و هرساله تعدادی زیادی داوطلب در آزمون های استخدامی این رشته شرکت می کنند. آزمون استخدامی رادیولوژی هر ساله در کشور برگزار می‌شود و با توجه به ظرفیت کم پذیرش آزمون استخدامی رادیولوژی به نسبت تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی، انتخاب منبع مطالعاتی مناسب بسیار حائز اهمیت است.

 

بنابراین مجموعه اینوتیم تصمیم گرفت که طی یک مقاله هر آنچه که برای موفقیت در آزمون استخدامی رادیولوژی وزارت بهداشت مورد نیاز است را بررسی کند.

 

منابع آزمون

دروس تخصصی آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی شامل 5 مبحث می باشد:

1- فيزیک رادیولوژی تشخيصی

2- فيزیک پرتوها

3- رادیوبيولوژی و حفاظت

4- تکنيکهای رادیوگرافی

5- مواد حاجب و ثبت و نمایش تصویر

 

منابع پیشنهادی:

 

1-فيزیک رادیولوژی تشخيصی و فیزیک پرتوها:

 

این دوتا درس چون همگرایی زیادی دارند منابعشون رو باهم بررسی میکنیم:

 

1.کتاب رادیولوژی برای رادیوتکنولوژیست جلد 1 و 2 نوشته موسی بهری :

کتاب رادیولوژی برای رادیوتکنولوژیست تالیف موسی بهری مجموعه ای از دروس رشته رادیولوژی در مقطع کارشناسی است. این کتاب تمامی مطالب درسی مربوط به دوره کارشناسی رادیولوژی را به طور جامع شامل می شود. به طوری که دانشجویان و همکاران را از مراجعه به منابع دیگه بی نیاز میکند.

هدف از تالیف این کتاب جمع آوری تمامی کتب رفرنس جهت سهولت دسترسی برای آزمون‌های استخدامی، آزمون‌های کاردانی به کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های مربوط به رشته رادیولوژی است.

 

 

 

کتاب مبانی فیزیکی تصویربرداری پزشکی بوشبرگ جلد اول :

کتاب مبانی فیزیکی تصویربرداری پزشکی بوشبرگ ویرایش سوم 2012 جلد اول ترجمه کتاب The essential physics of medical imaging,3rd ed,c2012 توسط دکتر عفط سلیمانی و مصیب مبشری و در نشر اطمینان به چاپ رسیده است. این کتاب ترجمه دو بخش اول کتاب با عناوین مفاهیم پایه و رادیولوژی تشخیصی به عنوان مرجع جامعی از اصول فیزیکی تصویربرداری پزشکی، حفاظت در برابر تابش و بیولوژی تابش برای مدرسان و دانشجویان فیزیک پزشکی، رزیدنت‌های رادیولوژی و همه افراد دست اندرکار در حوزه تصویربرداری پزشکی به شمار می‌رود همچنین موضوعات بسیار پیچیده را به روش ملموس و قابل فهم نگاشته است. دیگر ویژگی مثبت کتاب توجه ویژه به موضوع بهینه سازی دوز بیمار در هریک از مدالیته های تصویربرداری است. کتاب حاضر(جلد اول)، ترجمه دو بخش اول کتاب با عناوین مفاهیم پایه و رادیولوژی تشخیصی است.

 

 

 

2-رادیوبيولوژی و حفاظت:

کتاب گاید لاین رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی

رادیولوژی برای رادیولوژیست یک کتاب تست است که موضوع آن بر گایدلاین رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی متمرکز است. این کتاب حاوی سوالات آزمون استخدامی رادیوبیولوژی، سوالات مقطع کاردانی به کارشناسی از سال 65 تا 98 است.

این کتاب در دو بخش تدوین شده است. در بخش اول این کتاب دروس و نکات آن تا حد توان خلاصه سازی شده‌اند.  بخش دوم این کتاب نیز شامل سوالات تالیفی است. این سوالات به کاربر کمک می‌کند تا بتواند مطالبی را که مطالعه کرده است در ذهن تثبیت نماید.

رادیولوژی یکی از رشته‌های پرطرفداری است که کتاب تست در آن کم است. از همین رو کتاب رادیولوژی برای رادیولوژیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا هم دارای بخش درسنامه و هم نمونه سوالات به همراه پاسخنامه تشریحی است.

 

 

 

3-تکنيک های رادیوگرافی:

تکنیک‌های پرتونگاری فضل‌اله تورچیان

مجموعه کتاب های تکنیک‌های پرتونگاری فضل‌اله تورچیان انتشارات حیدری به آموزش تکنیک‌های رادیولوژی می‌پردازد و شامل 3 جلد می باشد: اندام ، تنه و شکم و جمجمه. با مطالعه این کتب متقاضیان آزمون استخدامی رادیولوژی می توانند به تسلط کافی بر مباحث تکنیک های رادیوگرافی برسند.

4- مواد حاجب و ثبت و نمایش تصویر:

کتاب ثبت تصاویر در پزشکی اصول تاریکخانه در رادیوگرافی

این کتاب، بازتاب پیشرفت‌های رادیولوژی، بصورت مصور و مناسب دانشجویان و دست اندرکاران این رشته می‌باشد و مناسب و کامل برای آزمون استخدامی رادیولوژی می‌باشد.

 

 

برای دسترسی به تمامی کتب رادیولوژی موجود در فروشگاه می توانید از این لینک استفاده کنید.

 

نتیجه گیری:

تمامی منابع فوق پس از بررسی و تجزیه وتحلیل کتب متعدد توسط کارشناسان و مشاوران مجموعه آموزشی اینوتیم و همچنین مشورت با پذیرفته شدگان آزمون استخدامی رادیولوژی وزارت بهداشت سال های گذشته انتخاب شده اند و فروشگاه اینوتیم آماده است که تمامی کتب را در اسرع وقت و با بالاترین تخفیف به دست دانشجویان و متقاضیان گرامی برساند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.